For utleiefirmaer og selskaper vil bilene som eies være en flåte . Flere biler som eskorterer en VIP, er en motorcade .

Hva om jeg vil si:

Jeg liker ikke å være den eneste sjåføren i en tom motorvei, så det kan hende jeg farter for å komme fra [ gruppen av biler ] bak meg til [ gruppen av biler ] foran.

Er det et godt samleord som vil gjelde for denne situasjonen? Eller ville det være et spørsmål om å velge et generelt begrep, som gruppe , klynge , blokker osv.

Kommentarer

  • pakke , klynge , gjeng , …
  • » biler » ………..
  • Når du ‘ kjører på en motorvei, og du ‘ er omgitt av andre biler, går også ganske raskt, og det er åpen plass foran og bak av denne gruppen av biler kaller vi det å være i en » pakke » av biler i min del av verden. (Som å løpe med en ulvspakke, antar jeg!)
  • Linje og kaos brukes også.
  • En stolthet av Porsches. En selvtilfredshet av priser.

Svar

Siden det ser ut til å ikke være noe eksakt teknisk begrep for en haug med uavhengige biler som reiser sammen på en gjennomfartsvei, må du gå med bredere terminologi. Jeg foretrekker å si gruppe biler (det er det du startet med) eller til og med bare biler som Oldcat foreslo . Siden det ikke er noen spesiell betegnelse for det, vil mange varianter av dette forstås like bra.

Jeg liker ikke å være den eneste driveren i en tom strekning på motorveien, så jeg kan ende opp med å kjøre for raskt å komme fra bilene bak meg til bilene foran.

Kommentarer

  • De fleste svarene prøver å myntstreke nye ord som ikke er i vanlig bruk, jeg tror dette er ‘ som passer best ‘ som nevner at det ikke er noe begrep og foreslår alternativer som er mest forståelige (siden Oldcat ikke ‘ t postet som svar)
  • Merk – mine nedstemninger var fortjent, siden jeg i utgangspunktet også foreslo et feil begrep (trafikkbølge). Jeg synes det er passende slik det nå hviler.

Svar

Et vanlig ord som et samlet substantiv er linje (som i en linje med biler ). W Med dette ordet kan du også spesifikt bety bilene på banen din, men det kan brukes til bilraden på alle baner. Skjønt, det kan bety en produksjonslinje med biler også i forretningssammenheng.

Basert på eksemplet ditt, søkte jeg » linje av biler bak » og » linje med biler foran » i Google Books, og det er mange treff. Noen eksempler på bruk fra resultatene:

Omtrent denne gangen la noen merke til at et par store semi-lastebiler hadde viklet seg inn i linjen med biler bak oss.

[Deep in Our Hearts: Nine White Women in the Freedom Movement Av Joan C. Browning, Dorothy Dawson Burlage – 2002]


Førerne i den lange linjen med biler bak dem , prøvde veldig hardt å ikke gå seg vill på vei til feriestedet.

[Sarah «s Ten Fingers Av Isabelle Stamler – 2013]


Det var en linje med biler foran ham og tømte sakte fremover.

[Geek High By Piper Banks – 2007]


Jeg fant også et bloggside som adresserer det samme spørsmålet og prøver å svare detaljert. Trafikk kommer også til forfatterens sinn, men han forklarer hvorfor det ikke kan være en samlet substantiv for biler som nedenfor, og han kommer også med mange forslag som et samlet substantiv:

Jeg trodde kanskje «trafikk» kan være riktig kollektivt substantiv. Men i sin bok Traffic: Why We Drive the Way We Do, Tom Vanderbilt forklarer at ordet «trafikk» opprinnelig refererte til handel og varebevegelse, og var et positivt ord. Så ble det også referert til menneskene som flyttet varer. Og da «trafikk» betydde at folk flyttet ting for å handle, kom det til å bety at folk flyttet kjøretøy i jakten på handel. Noe som er stort sett hva det betyr i dag, siden de verste trafikkorkene oppstår når millioner av mennesker prøver å komme seg på jobb. I alle fall betyr «trafikk» biler og mennesker, så det kan ikke være det rette samleordet for biler.

http://averagejoecyclist.com/?p=2661


En sammenligning av vanlige bruksområder (en gruppe biler, en bilklynge, en pakke biler, en haug med biler, en blokk med biler, en forelskelse av biler) på Google Ngram Viewer :

skriv inn bildebeskrivelse her


Endelig , er det verdt å nevne kaos men det brukes ikke ofte som et samlet substantiv, og det har også en følelse av trafikkhull som er et mer vanlig uttrykk.

Boken » A Compendium of Collective Nouns: From an Armory of Aardvarks to a Zeal of Zebras » (Av Woop Studios, Jay Sacher) nevner mayhem sammen med fleet og stack som et samlet substantiv for biler. Som du sa, brukes flåte hovedsakelig i forretningssammenheng og stack brukes hovedsakelig til bilene som er stablet oppå hverandre i en søppelplass.

skriv inn bildebeskrivelse her

Eksempel på bruk av mayhem :

Med den billigste bensinen i verden og ingen trafikklover eller fartsgrenser, er de nigerianske motorveiene et kaos av biler overhaling av hverandre til venstre og høyre.

[Camping med prinsen og andre vitenskapsfortellinger i Afrika Av Thomas A. Bass – 1990]


Til sjåfører som har tålt kaos av biler , motorsykler, barrows og containerbiler som tetter seg den alternative ruten, den nye veien ser ut som en åpenbar pengespinner.

[The Economist, Volume 332, Issues 7870-7874 – 1994]

Kommentarer

  • @ Mari-LouA: Oppdatert basert på ditt forslag. Takk.
  • Det ‘ er nesten umulig å forutsi hvilke spørsmål på ELU som vil ta av eller dø på føttene. Jeg ville ha satset på at dette spørsmålet ville tiltrekke flere besøkende og interesse.

Svar

I trafikkingeniør og sjåfør » Jeg har hørt en gruppe biler referert til som en «platoon».

Kommentarer

  • Hva ‘ er en ed ? Utgave?
  • @ Mari-LouA: Utdanning. Driver ‘ s utdanning. Skole for å lære å kjøre.

Svar

Jeg har kalt dem koagulerer i flere tiår, da de jammer trafikkårene. Jeg er ikke alene om slik bruk a Også Urban ordbok :

dermed bremser alle, vant «t gå videre, og en «koagel» av biler opprettes av politimannen.

De gir farlig kjøring, da blodproppsdynamikken er underlagt oppførselen til verste føreren i koagulasjonen.

Svar

Jeg foretrekker klump da det innebærer noe litt mer vilkårlig og organisk enn klynge .

Et raskt søk i trafikkmodelleringsdiskusjoner fant denne artikkelen som bekrefter min bruk av klump.

Svar

«Trafikkbølge» ser ut til å være mer et spørsmål om oppførsel for hele trafikkstrømmen, og en funksjon eller et resultat av avbrudd i strømmen.

Jeg tror ikke det er et ord som er i stor bruk for dette. Jeg tror ikke det er et ord for dette som brukes hvor som helst, faktisk.

Men jeg har et forslag: en «bolus».

Hvis du ser på bruken av ordet i medisin ( fra Wikipedia ) , en bolus med medisiner er en væskeklump som oppstår ved første injeksjon .

Så, en bilklump som beveger seg langs motorveien kan kalles en «trafikkbolus». Eller i det minste er det historien min, og jeg holder meg til den.

Kommentarer

  • Så hvorfor nedstemmen?
  • Det ser ut som jobben til en enkelt nedvoter, flere svar har også blitt nedstemt, hvis du klikker på tallet mellom pilene ser du hvor mange oppvoter / nedstemmer hver enkelt har. (Jeg tror du har » tjent » nok rep-poeng)
  • @ Mari-LouA, du har rett til din mening, selvfølgelig, men jeg er redd for at jeg ikke kan » tjene » nok rep-poeng til å passe meg! Jeg er grådig om rep poeng! Mer! Mer! Nå kan du mene at svaret mitt her bare er verdt en oppstemning. Kanskje det, men jeg ville ikke motsette meg mer. 🙂
  • Å, nei! Jeg mente at du har nok rep-poeng til å se hvordan stemmene blir delt, men jeg ‘ er ikke sikker.Du ‘ må sjekke i brukerstøtten, privilegier bla, bla …, bla … 🙂
  • Ja, @ Mari-LouA, du har rett, jeg har nok rep til det – i noen tid nå. Beklager at jeg misforsto meningen din! Det ‘ er alt bra!

Svar

Konvoie er også egnet, selv om den oftere brukes til en strøm med tilhørende militære kjøretøy. Den kan også brukes på ikke-militær trafikk.

Kommentarer

  • Konvoie er passende hvis alle medlemmene i partiet er tilknyttet hverandre . for eksempel hvis du og en vennegjeng alle reiste til et mål i flere biler, vil du ‘ kalle det en konvoi.
  • Per meta.english.stackexchange.com/a/364 for skillet mellom bruk og omtale, bruk et kursivt ansikt for å nevne, ikke et fet skrift. Det gjør ellers at siden ser for tung ut ellers, og strider dessuten mot typografisk konvensjon både på dette nettstedet og i vitenskapelige arbeider.
  • @dwjohnston Jeg kan aldri høre konvoi uten å tenke på denne sangen .

Svar

En prosesjon av biler.

En gruppe på personer, kjøretøyer eller gjenstander som beveger seg på en ryddig, formell måte.

Svar

Overraskende nok har ingen foreløpig foreslått syltetøy . Jam er en samling av menneskehandlere som man ønsker å unnslippe bare for å løpe på baksiden av nok en annen.

Se også Peloton (sykler) som gir utkast (racerbiler) som i han er i hovedutkastet til biler og peloton ( http://en.wikipedia.org/wiki/Platoon ) som ser ut til å være en hybrid av trekk, som kan forklare ønsket om å flytte fra pakke til pakke for å forbedre kjørelengde og sikkerhet.

Kommentarer

  • Helt ærlig jeg ‘ har bare hørt » jam » brukt for en trafikkopphold: trafikkork .

Svar

Der er et ord i bruk for dette vanlige fenomenet, men det er neppe universelt:

Jeg sitter i trafikk eller cruising sammen i en endeløs lomme av biler som gjør litt mer enn 55 km / t.

[internett; 74 000 treff på Google, men en «setelomme på biler» og en annen falsk positiv de første 10]

Kommentarer

  • Det ‘ er åpenbart ikke et feil begrep, og det ‘ er forståelig. Jeg ‘ har hørt det selv. Selv om det ‘ ikke er en samkjøring, foretrekker jeg det fremfor ‘ haug med biler ‘ som mildt utløser en ‘ mindre enn ordnet ‘ konnotasjon i mitt sinn. AHD har en følelse som antyder hvorfor: gjeng 2. Uformell En gruppe mennesker som vanligvis har en felles interesse eller tilknytning: Min bror og gjengen hans er basketballfanatikere.
  • Lomme virker motsatsen som det normalt indikerer et hull i en solid eller overflate.
  • Denne sansen fra RHK Webster ‘ s gir den aktuelle bruken: lomme 5. en isolert gruppe, et område eller et element i kontrast til et omkringliggende element eller en gruppe: motstandslommer . Og fra Google Dictionary: noen av hagene hadde fremdeles lommer med skitten snø .

Svar

Dette er et myntet uttrykk, som ble inspirert av det italienske begrepet flusso , ofte brukt i forbindelse med trafikk, og vi snakker om trafikkflyten også.

Kan jeg foreslå:

Jeg liker ikke å være den eneste sjåføren i en tom motorvei, så jeg kan ende opp med kom deg fra bilstrømmen bak meg til flux foran.

Alternativt fortsetter du med temaet vann …

Jeg liker ikke å være den eneste sjåføren i en tom motorvei, så det kan hende at jeg kjører fort for å komme fra tidevannet til biler bak meg til tidevannet foran.

Svar

Vanligvis kjører biler på veier i rad eller linje, samleordet som brukes for kjøretøy i en rad eller linje er, en flåte av. Derfor tror jeg vi kan bruke en bilpark.

Svar

For meg er enhver gruppe biler på veien TRAFIK.

Jeg farter fort for å komme fra trafikken bak meg til trafikken fremover.

Kommentarer

  • ‘ Trafikk ‘ er masse substantiv, som ‘ vann ‘, noe som betyr at du ikke har ‘ ikke har mer enn en av det, du har bare en haug med det. En gruppe er en enkelt ting som det kan være flere enn en.
  • @Mitch: Selv om du har rett, og det ‘ er ikke et samlet substantiv proprie dictu , det fungerer fortsatt i OPs-sammenheng.
  • @TimLymington Jeg ser ikke ‘ det. » Jeg ‘ m farter for å komme fra trafikken bak meg til trafikken fremover «? Er det ikke ‘ t sou og rett for meg.
  • @Mitch Virkelig? Fordi det høres helt forståelig ut for meg.
  • @ghoppe Jeg vil gå så langt som å si at det ikke ‘ ikke høres forferdelig ut (og jeg forstår helt hva det er ment), men jeg har lyst til ‘ hvorfor skulle noen si det slik fordi det er en mer naturlig måte, f.eks. ‘ gruppe biler ‘. Jeg bruker trafikk som » Det ‘ er ikke så mye trafikk her ‘ eller ‘ Trafikken er forferdelig her ‘. Jeg antar at det ‘ er OK å si » der ‘ er dårlig trafikk fremover «. Men jeg føler at ikke ‘ t fanger opp det OP sier, å flytte fra ett område med dårlig trafikk gjennom et med lite trafikk til dårlig trafikk.

Svar

Gradvis, ved å bruke godt tidsbestemte kjørefeltendringer og litt aggressiv hale, jobbet jeg meg frem til pakke med for sakte biler . Jeg brøt meg endelig ut av dem, bare i løpet av få minutter for å føle meg naken og alene på veien. Så jeg satte fart enda mer for å ta igjen enda en bilbakke som beveger seg, vel, altfor forbannet sakte. Så jeg begynte på nytt.

Kommentarer

  • Å utvide en kommentar til et svar er akseptabelt men dette er ikke et godt svar, jeg ‘ er redd. Mens ordet pakke har blitt brukt, er det ‘ ikke åpenbart at det er svaret på spørsmålet.
  • Det ‘ en pakke hvis det er motorsykler.
  • » pakke » brukes også ofte for en gruppe ryttere i sykkelritt.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *