Vi vet at Voldemort hadde nøyaktig samme tryllestav i bok 4 som han hadde fra begynnelsen til Hogwarts. Problemet er at det virker som om tryllestaven hans ikke blir tatt hensyn til etter Potterens død til slutten av bok 4. Hva skjedde med tryllestaven?

Kommentarer

  • Det er et flott spørsmål, men jeg tror ikke det er et definitivt svar på dette. Jeg kan aldri huske noen del av boken som beskriver hvordan han fikk den, selv om han definitivt hadde den da han ble gjenfødt i kirkegården. Jeg antar at det var begravet med hans andre eiendeler.
  • Accio Accio Accio!
  • Strengt tatt ser det ut til at Voldemort var i besittelse av tryllestaven sin (eller i det minste. en tryllestav, og hvis andre enn hans egen ville det ha vært?) av begynnelsen av bok 4: «… Frank… åpnet munnen og la ut et skrik. Han skrek så høyt at han aldri hørte ordene tingen i stolen snakket da den løftet en trollstav. Det var en glimt av grønt lys, en brusende lyd, og Frank Bryce krøllet sammen. Han var død før han traff gulvet. » – Fire Boke , Chapter 1 (The Riddle House) [fremheving lagt til]
  • @PeregrineRook Vi vet at det allerede var hans tryllestav siden Frank dukker opp like før Harry ‘ sine foreldre under Priori Incatatem på kirkegården: » en gammel mann Harry bare hadde sett i en drøm var nå skyver han seg ut av enden av tryllestaven akkurat som Cedric hadde gjort … og hans spøkelse, eller skyggen hans, eller hva det enn var, falt ved siden av Cedrics og undersøkte Harry og Voldemort, og det gyldne nettet og den tilkoblede tryllestav, med mild overraskelse, lener seg på stokken sin … » Han var en skikkelig trollmann, så? » sa den gamle mannen , hans blikk på Voldemort. » Drepte meg, den ene gjorde … Du kjemper mot ham, gutt … » »
  • @Cartolin: Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hva du sier. Jeg antar at du støtter kommentaren min, og bekrefter at tryllestaven Voldemort hadde i begynnelsen av bok 4 er den samme som han hadde på slutten av bok 4. Ikke sant?

Svar

I henhold til JK Rowling,

Ormhale, desperat etter å karri favorisere, berget den fra stedet den hadde falt og bar den til ham. Jeg innrømmer at det hadde vært litt av en prestasjon for en rotte, men de er svært intelligente skapninger!

Kilde: Rowling «s transkripsjon av nettprat

Svar

Antagelig ble den gjenopprettet av en av hans støttespillere, sannsynligvis Malfoy – han hadde tross alt noen andre av Voldemorts andre personlige eiendeler.

Kommentarer

  • jeg husker de eneste to tilhengerne han hadde på den tiden hvor ormhale og bartie jr. begge hadde hatt vanskelig for å ha tryllestaven så lenge. alle de andre dødsspiserne der han ikke var klar over hans nye oppgang til makten.
  • Det kunne ikke ‘ ikke ha vært Malfoy, med mindre ormhale stjal det … Kanskje Barty holdt det hjemme som en påminnelse?
  • @Pearsonartphoto Barty bodde sammen med faren sin, under impirio (sp?) forbannelsen. det er mulig at han og belatrix skaffet seg tryllestaven etter pottemakerens død, og gjemte den et eller annet sted før de ble sendt til azkaban. boken og filmen er ikke ‘ t enige om barty hans løslatelse, men boken sier aldri hvilken tryllestav Voldemort bruker før han frigjorde barty.
  • Selvfølgelig er det ‘ er alltid sjansen for at Voldy hadde hentet tryllestaven sin og stukket den et sted før bok 4. Han besidde Quirrel en god stund. En av de tingene han gjorde da, kunne ha vært å finne og stase tryllestaven.
  • @Jeff: Men du tror departementet ikke ville ‘ ikke etterlate et ubeskyttet ønske om legging rundt. Hmmm …

Svar

I utgangspunktet ble stokken til Voldemort sist sett på Godrics Hollow kl. den gangen han døde. Voldemort fikk tryllestaven tilbake sommeren 1994 da Peter Pettigrew tok med seg trollstangen etter å ha hentet den fra Godrics Hollow for å få sin tjeneste i bytte for beskyttelse.

Nedenfor har jeg utvidet meg til resonnement som jeg har bak dette synspunktet, i tillegg til å gi materialet jeg baserte svaret på. Jeg ga også et par grunner til at jeg tror at Voldemorts trollstav ble værende på Godrics Hollow til den ble funnet år senere etter at Peter dro for å finne Voldemort.

Følgende er en tidslinje med viktige hendelser knyttet til Peter som bringer tryllestaven til Voldemort. Den viser også når de forskjellige dødsfallene skjedde ved bruk av Voldemorts trollstav.

  • 6. juni 1994: Peter rømte fra Hogwarts (fange fra Azkaban side 452)
  • Circa June 1994: Peter fant Voldemorts stav på Godrics Hollow JK Rowlings Bloomsbury Live Chat Interview
  • Circa Sent i juni 1994: Peter tok med seg stav til Voldemort
  • Circa July 1994: Peter fant Bertha og brakte henne til Voldemort. Hun hadde henne sinnet søkte og ble drept etterpå (Goblet of Fire Side 9)
  • 19. august 1994: Frank Bryce døde (Goblet of Fire sider 11, 13-14)

Det største beviset for da Voldemort hadde sin tryllestav, er åndeskygger som dukket opp av tryllestaven hans i den rekkefølgen de var drept inn som et resultat av Priori Incantatem-effekten. Dermed vet vi rekkefølgen disse menneskene ble drept var: Cedric Diggory, Frank Bryce, Bertha Jorkins, Lily Potter og James Potter (Goblet of Fire Pages 429-432).

Åndeskuggene som kommer frem fra tryllestaven til Voldemort forteller leseren at Voldemort måtte ha tryllestaven sin på den tiden Potter ble drept, og at neste gang han hadde tryllestaven sin, ble Bertha Jorkins drept. Dette betyr at Voldemort måtte ha staven sin helt tilbake i juli 1994. Jeg tror ikke Voldemort hadde staven sin før det siden nederlaget i 1981 ble redusert til » ren skygge. og damp «. Voldemort sa til Harry at han bare har en form når han deler et annet vesens kropp (trollmannens stein Side 236).

Alle dette får meg til å tro at Voldemort fikk staven sin av Peter etter at han rømte fra Hogwarts og lokaliserte Voldemort i Albania. En grunn til at jeg ikke tror Voldemort hadde staven før dette punktet er at han ikke så ut til å bruke den da vi så ham besitter Querril.


Dette fører til spørsmålet om hvordan Voldemort fikk tilbake tryllestaven sin og hvor Peter fikk den fra. Ideen jeg tror er mest sannsynlig er at Peter dro til Godrics Hollow for å hente tryllestaven sommeren 1994.

Da ormhale rømte på slutten av The Prisoners of Azkaban, ser vi at han er ekstremt redd for at Sirus og Remus ville drepe ham. Jeg tror dette er grunnen til at Peter velger å gå tilbake til Voldemort i stedet for å gjemme seg igjen. Peter vet imidlertid at Voldemort ikke ville være fornøyd med at han gjemte seg mens han ikke gjorde noe i så mange år. Dette gjør jeg tror at Peter vil ha med seg noe som hans herre vil verdsette. I dette tilfellet Voldemorts stav.

Det er mange mulige steder hvor Peter kunne ha lokalisert staven. Imidlertid er stedene jeg synes er mest sannsynlig i departementets lagring, på et sted hvor Peter gjemte tryllestaven, eller den kunne ha blitt igjen i Godrics Hollow.

For meg, departementet of Magic føles som om det ville være for sikkert og muligens også vanskelig å finne det nøyaktige stedet tryllestaven kunne vært sikret. Når det gjelder den andre muligheten for at Peter gjemmer Voldemorts trollstav; den viktigste grunnen til at jeg tviler på at Peter gjemte Voldemorts trollstav før han prøvde å løpe, var at han sannsynligvis var for redd for å bli fanget av Sirus til å tenke på at Voldemorts trollstav kunne være nyttig senere.

Så dette blir igjen Godrics Hollow som det siste stedet jeg anså at Voldemorts trollstav ville bli funnet. Vanligvis vil jeg ikke betrakte dette som et logisk sted å finne Voldemorts trollstav siden jeg ville trodd departementet ville ha lokalisert den.

Grunnen til at jeg tror dette er stedet Peter fikk staven fra er på grunn av et sitat fra JK Rowling i et live chat-intervju på Bloomsbury.com. Som du kan se nedenfor, oppgir JK Rowling at Peter » berget [tryllestaven] fra stedet den hadde falt og bar den til [Voldemort]. » Dette får det til å høres veldig ut som staven ble igjen i Godrics Hollow etter at Voldemort ble beseiret og aldri funnet før Peter kom og så for det 13 år senere.

Christiana: Hvordan fikk Voldemort tilbake tryllestaven sin etter at han var i eksil?

JK Rowling: Ormhale, desperat etter å karri favorisere, berget den fra stedet den hadde falt og bar den til ham. Jeg innrømmer at det hadde vært litt av en prestasjon for en rotte, men de er svært intelligente skapninger!

accio-quote, J.K. Rowling and the Live Chat, Bloomsbury.com, 30. juli 2007 (14.00-15.00 BST).

Kommentarer

  • Velkommen til SFF! Dette er et veldig hyggelig første svar, selvfølgelig hvis all informasjonen du har her er relevant for spørsmålet, ville det være best å gi bevis for det også.

Svar

Jeg tror det er underforstått som en av tingene Wormtail gjør for Voldemort etter at de er re- forenet mellom den tredje og fjerde boken, fordi Voldemort definitivt har tryllestaven i begynnelsen av den fjerde boken (kjent fra drømmen).

Svar

Dette er bare spekulasjoner basert på hendelsene i boken: Sist han hadde en tryllestav mellom bok 1 og 4 var på Potters». Noen fjernet den fra huset deres den kvelden. Jeg har en følelse av at Dumbledore ville har ønsket det, ville han ikke la departementet få tak i det. Han trengte bare noen for å få det til ham. Jeg antar er Hagrid (som vi allerede vet at han var der for å få Harry) eller muligens til og med Snape (Hvis JKR hadde tenkt at han skulle være der som han var i filmen, hun kunne ha fått dem til å plassere ham der for de scenene.) De ville begge ha gitt den til Dumbledore, som ville ha holdt den skjult i vanlig syn på Hogwarts så videre på Voldemort «sr. eturn ville han ha klart å få det. (Han ville spesielt ha ønsket at Voldemort skulle få nøyaktig den samme Phoenix-tryllestaven etter at Harry kjøpte sin bror.) Så jeg tror at Wormtail, mens han vandret gjennom Hogwarts i løpet av Ron og hans brødre «skoleår, fant den og gjemte den et sted og innså at han kunne bruke den for å få tilbake Voldemorts beskyttelse. Så da han brøt seg løs fra Ron, tok han den til Voldemort.

Svar

Mange sier at Wormtail kunne ha hatt det de 14 årene, eller kanskje har fått det senere … en gang i midten …

Jeg er enig i at noen hadde tryllestaven, og mulighetene var Wormtail og Barty Jr … (siden resten av dem ikke engang visste at Voldemort levde) Men jeg tror du glemte en veldig viktig «karakter» som hjalp Voldemort i begynnelsen av bok 4 ….

Hva om etter at Hagrid tok Harry fra huset, kom Nagini inn og holdt tryllestaven til den møter igjen sin herre … da Voldemort angrep harry for første gang, hadde Voldemort alle horrocruxene ferdig.

Kommentarer

  • Voldemort kom over Nagini i Albania. Hun hang ikke ‘ i Storbritannia og plukket opp tilfeldige tryllestave.

Svar

Vel husk, ormhale var Potterens hemmelige keeper, han var den som fortalte Voldemort hvor de w gjemmer seg så han var sannsynligvis på stedet, kanskje ikke i huset, men i nærheten. Han hørte sannsynligvis hva som skjedde og gikk inn for å sjekke det ut. Jeg antar at han tok den da og stashed den et sted før Sirious Black tok tak i ham.

Kommentarer

  • Har du noe bevis å støtte dette?
  • Hva legger dette svaret til som andre ikke allerede har dekket?

Svar

Wormtail ga den tilbake til Voldemort etter at Voldemort ble gjenfødt. Etter å ha fått tryllestaven tilbake, var hans første forretningsordre å tilkalle sine tilhengere gjennom den mørke merketatoveringen. Senere ga han Wormtail en ny hånd. Kilde: Fra minne om boken.

Kommentarer

  • Sikker på at ‘ er som ga det tilbake til ham. Men du don ‘ t ser ut til å gi noe svar på dette: » Problemet er at det virker som om tryllestaven hans ikke blir tatt hensyn til etter Potter ‘ s død til slutten av bok 4. Hva skjedde med tryllestaven? »

Svar

Jeg er helt enig med @dason» sin kommentar ; hva som skjer med tryllestaven etter Voldemort codswallops er fortsatt et mysterium.
Vi kan gjette at Wormtail, Hagrid eller Snape kan ha tatt tryllestavene. Men ormhale var opptatt med å løpe vekk fra scenen, han skapte et fiasko og fikk Sirius til å reise til Azkaban, så jeg tror ikke han kunne ha tatt tryllestaven da.
Hagrid og Snape var begge i dilemma etter at Potters ble drept, så de hadde kanskje ikke tenkt på Voldemorts tryllestav heller. Og selv om de ville «plukket tryllestaven hans, skulle det» vært noen som nevnte det i kapittelet «Gutten som bodde» fra bok 1, der Hagrid og Dumbledore møtes. for første gang etter angrepet.
Eller hvis Snape hadde tatt tryllestaven, så skulle noe blitt nevnt i kapittel «Prinsens minne» fra bok 7, hvor det i scenen i Snapes-minnet er en scene når Snape løper for å se Dumbledore etter at Lily er drept. Imidlertid er det ikke nevnt noe i begge tilfeller.

Den eneste muligheten som er igjen er at Voldemort fortsatt hadde visse krefter for å hente tryllestaven sin. Fordi det også ble nevnt at han hadde kroppen av andre dyr i Albanias skog. Hvis dette krevde noen form for magi, ville det bety at han fortsatt hadde tryllestaven med seg da han var i skogen i Albania.

Kommentarer

  • Dette svaret er ikke ‘ t virkelig støttet av fakta fra enten kanonen eller JK Rowling. Selv om dette kan være greit når det ikke finnes andre bevis, er det allerede et svar (se innlegg fra ykombinator) som har et sitat fra JK Rowling som svarer på spørsmålet. Hvis du har noen bevis, kan du sitere hvorfor Wormtail ikke var den som fjernet tryllestaven fra scenen. Jeg vil foreslå å redigere innlegget ditt for å inkludere det. Ellers motsies logikken din av det JK Rowling sa.
  • Bruker du ‘ codswallop ‘ som verb? !? Fristet nesten å +1 for dette alene !!! Gandalf ‘ sFISTS har imidlertid rett. Det aksepterte svaret har et JKR-sitat som strider mot dette svaret.

Svar

Hagrid tok staven. Peter petigrew fant så tryllestaven i hagrid hytte mens han gjemte seg for Sirius og returnerte den til Voldemort. Dette er den eneste forklaringen som samsvarer med fakta som gitt i bøkene.

Så er spørsmålet … er Hagrid en tilhenger av Voldemort?

Kommentarer

  • Dette gir ikke ‘ mye mening, og er sannsynligvis ikke den mest logiske forklaringen. I tillegg, hvis du ‘ sier Pettigrew stjal Dark Lord ‘ s tryllestav fra Hagrid, hvorfor vil det bety at Hagrid kan støtte Lord Voldemort?
  • Har du noen kilde til dette? Eller er det bare spekulasjoner?
  • Hva betyr ikke ‘ ikke fornuftig? Hvem andre kunne ha hentet tryllestaven fra pottemakeren ‘ hus? Sikkert ville departementet ha vært på stedet kort tid etter Hagrid og Sirius … Mordvåpenet ville da blitt funnet og tatt av departementet hvis ikke hentet tidligere deg selv … hvorfor ville ormhale gjemme seg ut i Hagrid ‘ s hytte …

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *