Vi vet att Voldemort hade exakt samma trollstav i bok 4 som han hade från början till Hogwarts. Problemet är att det verkar som att hans trollstav inte kan redovisas efter Potterns död fram till slutet av bok 4. Vad hände med trollstaven?

Kommentarer

  • Det är en bra fråga men jag tror inte att det finns ett definitivt svar på detta. Jag kan aldrig minnas någon del av boken som beskriver hur han fick det, även om han definitivt hade det när han återföddes i kyrkogården. Jag antar att det var begravt med hans andra ägodelar.
  • Accio Accio Accio!
  • Strikt taget verkar det som om Voldemort hade sin trollstav (eller åtminstone. en trollstav, och vars andra än hans egna skulle det ha varit?) av början av bok 4: «… Frank … öppnade munnen och släppte ut ett skrik. Han skrek så högt att han aldrig hörde orden saken i stolen talade när den höjde en trollstav. Det fanns en flash av grönt ljus, ett brusande ljud och Frank Bryce skrynklade. Han var död innan han slog på golvet. » – Eldbägare , kapitel 1 (The Riddle House) [betoning tillagd]
  • @PeregrineRook Vi vet att det redan var hans trollstav sedan Frank dyker upp precis före Harry ’ s föräldrar under Priori Incatatem på kyrkogården: ” en gammal man Harry bara sett i en dröm var nu skjuter ut sig från trollstavens ände precis som Cedric hade gjort … och hans spöke, eller hans skugga, eller vad det än var, föll bredvid Cedrics och undersökte Harry och Voldemort och den gyllene banan och den anslutna trollstavar, med mild överraskning, lutade sig på sin käpp … ” Han var en riktig trollkarl, sedan? ” sa den gamle mannen , hans ögon på Voldemort. ” Dödade mig, den där gjorde … Du slåss mot honom, pojke … ” ”
  • @Cartolin: Jag är inte säker på att jag förstår vad du säger. Jag antar att du stöder min kommentar och bekräftar att trollspöet Voldemort hade i början av bok 4 är detsamma som han hade i slutet av bok 4. Rätt?

Svar

Enligt JK Rowling,

Maskhår, desperat att curry favör, räddad det från den plats det hade fallit och bar det till honom. Jag erkänner att det skulle ha varit lite av en råtta, men de är mycket intelligenta varelser!

Källa: Rowling ”s transkript för webbchatt

Svar

Förmodligen återfanns det av en av hans anhängare, troligen Malfoy – trots allt hade han några av Voldemorts andra personliga ägodelar.

Kommentarer

  • jag minns de enda två följare han hade vid den tiden där maskstjärt och bartie jr. båda skulle ha haft svårt att ha trollstav så länge. alla andra dödsätare var omedvetna om hans nya maktsuppgång.
  • Det kunde ’ inte ha varit Malfoy, såvida inte maskstjal stal det … Kanske Barty höll som ett påminnelse hemma?
  • @Pearsonartphoto Barty bodde hos sin far, under impirio (sp?) förbannelsen. det är möjligt att han och belatrix förvärvade trollspöet efter krukmakarnas död, och gömde det någonstans innan de skickades till azkaban. boken och filmen överensstämmer inte med ’ om barty, men boken säger aldrig vilken trollstav Voldemort använder innan han befriade barty.
  • Naturligtvis finns det ’ är alltid chansen att Voldy hade hämtat sin trollstav och stuvat den någonstans före bok 4. Han hade Quirrel ganska länge. En av de saker han gjorde då kunde ha varit att hitta och stänga trollstaven.
  • @Jeff: Men du tror att ministeriet inte skulle ’ inte lämna ett oskyddat behov av att lägga runt omkring. Hmmm …

Svar

I grund och botten sågs Voldemorts trollstav senast vid Godrics Hollow kl. den tid han dog. Voldemort fick tillbaka trollstaven sommaren 1994 när Peter Pettigrew tog med trollstaven efter att ha hämtat den från Godrics Hollow för att vinna sin tjänst i utbyte mot skydd.

Nedan har jag utvidgat resonemang jag har bakom denna synvinkel samt att tillhandahålla materialet som jag baserade mitt svar på. Jag gav också ett par skäl till varför jag tror att Voldemorts trollstav stannade på Godrics Hollow tills den hittades år senare efter att Peter lämnade för att hitta Voldemort.

Följande är en tidslinje med viktiga händelser relaterade till att Peter förde trollstaven till Voldemort. Den visar också när olika dödsfall inträffade med Voldemorts trollstav.

  • 6 juni 1994: Peter flydde från Hogwarts (fången från Azkaban sida 452)
  • Cirka juni 1994: Peter hittade Voldemorts trollstav på Godrics ihåliga JK Rowling ”Bloomsbury Live Chat-intervju
  • Circa sent i juni 1994: Peter tog med sig trollstav till Voldemort
  • Cirka juli 1994: Peter hittade Bertha och förde henne till Voldemort. Hon hade sin sinnet sökte och dödades efteråt (eldbägaren sida 9)
  • 19 augusti 1994: Frank Bryce dog (Goblet of Fire sidor 11, 13-14)

Det största beviset för när Voldemort hade sin trollstav är andeskuggorna som kom ut ur trollstaven i den ordning de var dödades in som ett resultat av Priori Incantatem-effekten. Så vi vet att den ordning dessa människor dödades var: Cedric Diggory, Frank Bryce, Bertha Jorkins, Lily Potter och James Potter (Goblet of Fire Sidor 429-432).

Andeskuggorna som framträder från Voldemorts trollstav berättar för läsaren att Voldemort var tvungen att ha haft sin trollstav på den tiden Potter dödades och att nästa gång han hade sin trollstav var när Bertha Jorkins dödades. Det betyder att Voldemort måste ha haft sin trollstav så långt tillbaka som i juli 1994. Jag tror inte att Voldemort hade sin trollstav innan det sedan hans nederlag 1981 reducerades till ” enbart skugga. och ånga ”. Voldemort sa till Harry att han bara har en form när han delar en annan varels kropp (trollkarlens sten sida 236).

Alla detta får mig att tro att Voldemort fick sin trollstav av Peter efter att han flydde från Hogwarts och lokaliserade Voldemort i Albanien. En anledning till att jag inte tror att Voldemort hade trollstaven innan denna punkt är att han inte tycktes använda den när vi såg honom besitter Querril.


Detta leder till frågan hur Voldemort fick tillbaka trollspöet och var Peter fick det ifrån. Idén som jag tror är troligtvis är att Peter åkte till Godrics Hollow för att hämta trollstaven sommaren 1994.

När maskstjuren flydde i slutet av The Prisoners of Azkaban ser vi att han är extremt rädd för att Sirus och Remus skulle döda honom. Jag tror att det är anledningen till att Peter väljer att återvända till Voldemort istället för att gömma sig igen. Peter vet dock att Voldemort inte skulle vara nöjd med att han gömde sig medan han inte gjorde någonting i så många år. jag tror att Peter skulle vilja ta med sig något som hans mästare skulle värdesätta. I det här fallet Voldemorts trollstav.

Det finns många möjliga platser där Peter kunde ha lokaliserat trollstaven. De platser som jag tycker är mest troliga finns dock i ministeriets förvaring, på en plats där Peter gömde trollspöet, eller så kunde den ha lämnats i Godrics Hollow.

För mig ministeriet of Magic känns som att det skulle vara för säkert och eventuellt också svårt att hitta den exakta platsen som trollspöen kunde ha fästs. den främsta anledningen till att jag tvivlar på att Peter gömde Voldemorts trollstav innan han försökte springa är att han förmodligen var för rädd för att fångas av Sirus för att överväga att Voldemorts trollstav skulle kunna vara användbar senare.

Så detta lämnar Godric ”ihålig som sista plats jag ansåg att Voldemorts trollstav skulle hittas. Vanligtvis skulle jag inte betrakta detta som en logisk plats att hitta Voldemorts trollstav eftersom jag skulle ha trott att ministeriet skulle ha hittat den.

Anledningen till att jag tror att det här var platsen Peter fick trollstav från beror på ett citat från JK Rowling i en livechattintervju på Bloomsbury.com. Som du kan se nedan säger JK Rowling att Peter ” räddade [trollspöen] från platsen det hade fallit och bar det till [Voldemort]. ” Detta låter det låta väldigt mycket som trollstaven lämnades på Godrics Hollow efter att Voldemort besegrades och aldrig hittades förrän Peter kom och tittade för det 13 år senare.

Christiana: Hur fick Voldemort tillbaka sin trollstav efter att han var i exil?

JK Rowling: Maskhår, desperat att curry favör, räddade den från den plats den hade fallit och bar den till honom. Jag erkänner att det skulle ha varit lite av en råtta, men de är mycket intelligenta varelser!

accio-quote, J.K. Rowling och livechatten, Bloomsbury.com, 30 juli 2007 (14.00–15.00 BST).

Kommentarer

  • Välkommen till SFF! Detta är ett mycket trevligt första svar, naturligtvis, om all information du har här är relevant för frågan skulle det vara bäst att ge bevis för det också.

Svar

Jag tror att det är underförstått som en av sakerna Wormtail gör för Voldemort efter att de har förenas mellan tredje och fjärde böcker, för Voldemort har definitivt trollstav i början av den fjärde boken (känd från drömmen).

Svar

Detta är bara spekulationer baserat på bokens händelser: Förra gången han hade en trollstav mellan böckerna 1 och 4 var på Potters”. Någon tog bort den från deras hus den kvällen. Jag känner att Dumbledore skulle har velat ha det, skulle han inte ha låtit ministeriet ta hand om det. Han behövde bara någon för att få det åt honom. Min gissning är Hagrid (som vi redan vet att han var där för att få Harry) eller möjligen till och med Snape (Om JKR tänkt honom att vara där som han var i filmen, hon kunde ha fått dem att placera honom där för de scenerna). De skulle båda ha gett den till Dumbledore, som skulle ha hållit den gömd i vanlig syn på Hogwarts så på Voldemort ”sr. sedan hade han kunnat få det. (Han skulle särskilt ha velat att Voldemort skulle få exakt samma Phoenix-trollstav efter att Harry köpte sin bror) Så jag tror att Wormtail, medan han vandrade genom Hogwarts under Ron och hans bröder ”skolår, hittade den och gömde den någonstans och insåg att han skulle kunna använda den för att få tillbaka Voldemorts skydd. Sedan när han släppte sig loss från Ron tog han den till Voldemort.

Svar

Många säger att Wormtail kunde ha haft det de 14 åren, eller kanske har fått det senare … någon gång i mitten …

Jag håller med om att någon hade trollstav och möjligheterna var Wormtail och Barty Jr … (eftersom resten av dem inte ens visste att Voldemort levde) Men jag tror du glömde en mycket viktig ”karaktär” som hjälpte Voldemort i början av bok 4 …

Vad händer om efter att Hagrid tog Harry från huset, kom Nagini in och höll trollspöen tills den möter igen hans herre … när Voldemort attackerade Harry för första gången, hade Voldemort alla horrocruxerna färdiga.

Kommentarer

  • Voldemort kom över Nagini i Albanien. Hon hängde inte ’ i Storbritannien och plockade upp slumpmässiga trollstavar.

Svar

Kom ihåg att Wormtail var krukmakarens hemliga djurhållare, han var den som berättade för Voldemort var de innan han gömde sig så han var nog på platsen, kanske inte i huset, men i närheten. Han hörde nog vad som hände och gick in för att kolla in det. Jag gissar att han tog det då och stashed det någonstans innan Sirious Black hamnade på honom.

Kommentarer

  • Har du några bevis att stödja detta?
  • Vad lägger svaret till att andra inte redan har täckt?

Svar

Wormtail gav den tillbaka till Voldemort efter att Voldemort var återfödd. När han fick tillbaka trollspöen kallade hans första affärsrörelse sina anhängare genom den mörka märketatueringen. Senare gav han Wormtail en ny hand. Källa: Från minnet av boken.

Kommentarer

  • Se till att ’ är som gav tillbaka det till honom. Men du don ’ Det verkar inte ge något svar på detta: ” Problemet är att det verkar som om hans trollstav inte är redo för efter Potter ’ död fram till slutet av bok 4. Vad hände med trollstaven? ”

Svar

Jag håller helt med @dason” kommentar ; vad som händer med trollspöet efter Voldemort codswallops är fortfarande ett mysterium.
Vi kan gissa att Wormtail, Hagrid eller Snape kan ha tagit trollstavarna. Men maskstjärtan var upptagen med att fly från scenen, han skapade ett fiasko och fick Sirius att åka till Azkaban så jag tror inte att han kanske hade tagit trollspöet då.
Hagrid och Snape var båda i dilemma efter att Potters dödades, så de kanske inte har tänkt på Voldemorts trollstav heller. Och även om de skulle ”ha plockat trollstaven, borde det” nämnas något i kapitlet ”Pojken som bodde” från bok 1, där Hagrid och Dumbledore möts. för första gången efter attacken.
Eller om Snape hade tagit trollspöen skulle något ”ha nämnts i kapitel” Prinsens minne ”från bok 7, där i pennan i Snapes-minnet finns en scen när Snape kommer springande för att se Dumbledore efter att Lily har dödats. Men i båda fallen nämns inget sådant.

Den enda möjligheten som är kvar är att Voldemort fortfarande hade vissa befogenheter för att hämta sin trollstav. Eftersom det också nämndes att han ägde kroppen av andra djur i Albaniens skog. Om detta krävde någon form av magi skulle det betyda att han fortfarande hade trollstaven med sig när han var i Albaniens skog.

Kommentarer

  • Det här svaret är inte ’ Det stöds verkligen inte av fakta från antingen kanonen eller JK Rowling. Även om detta kan vara okej när inga andra bevis finns, finns det redan ett svar (se inlägg från ykombinator) som har ett citat från JK Rowling som svarar på frågan. Om du har några bevis kan du citera varför Wormtail inte var den som tog bort trollspöen från scenen. Jag föreslår att du redigerar ditt inlägg för att inkludera det. Annars motsägs din logik av vad JK Rowling sa.
  • Använder du ’ codswallop ’ som verb? !? Nästan frestad att +1 för detta ensam !!! Gandalf ’ sFISTS har dock rätt. Det accepterade svaret har ett JKR-citat som strider mot detta svar.

Svar

Hagrid tog trollstaven. Peter petigrew hittade sedan trollstaven i Hagrids hydda medan han gömde sig från Sirius och returnerade den till Voldemort. Detta är den enda förklaringen som matchar fakta som anges i böckerna.

Sedan är frågan … är Hagrid en anhängare av Voldemort?

Kommentarer

  • Detta är inte ’ t meningsfullt, och är förmodligen inte den mest logiska förklaringen. Dessutom, om du ’ säger Pettigrew stal Dark Lord ’ s trollstav från Hagrid, varför skulle det innebära att Hagrid kan stödja Lord Voldemort?
  • Har du någon källa för detta? Eller är det bara spekulation?
  • Vad betyder inte ’ inte meningsfullt? Vem skulle annars kunna ha hämtat trollspöet från krukmakaren ’ s hus? Visst hade ministeriet varit på plats strax efter Hagrid och Sirius … Mordvapnet skulle då ha hittats och tagits av ministeriet om de inte hämtats tidigare. Fråga sedan själv … varför skulle maskstjärna gömma sig i Hagrid ’ s stuga …

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *