Vi ved, at Voldemort havde nøjagtigt den samme tryllestav i bog 4, som han havde fra starten til Hogwarts. Problemet er, det ser ud til, at hans tryllestav ikke er taget i betragtning efter Potterens død indtil slutningen af bog 4. Hvad skete der med tryllestaven?

Kommentarer

  • Det er et godt spørgsmål, men jeg tror ikke, at der er et definitivt svar på dette. Jeg kan aldrig nogensinde huske nogen del af bogen, der beskriver, hvordan han fik den, selvom han bestemt havde den, da han blev genfødt i kirkegården. Jeg formoder, at det var begravet med hans andre ejendele.
  • Accio Accio Accio!
  • Strengt taget ser det ud til, at Voldemort var i besiddelse af sin tryllestav (eller i det mindste. en tryllestav, og hvis andet end hans eget ville det have været?) af begyndelsen af bog 4: «… Frank… åbnede munden og udbrød et skrig. Han skreg så højt, at han aldrig hørte ordene, tinget i stolen talte da det rejste en tryllestav. Der var en flash af grønt lys, en brusende lyd, og Frank Bryce krøllede sammen. Han var død, før han ramte gulvet. » – Fire Boke , Chapter 1 (The Riddle House) [fremhævelse tilføjet]
  • @PeregrineRook Vi ved, at det allerede var hans tryllestav siden Frank dukker op lige før Harry ‘ s forældre under Priori Incatatem på kirkegården: ” en gammel mand, Harry kun havde set i en drøm, var nu skubber han sig ud af stavens ende, ligesom Cedric havde gjort … og hans spøgelse, eller hans skygge, eller hvad det end var, faldt ved siden af Cedrics og undersøgte Harry og Voldemort og det gyldne web og det forbundne tryllestave, med mild overraskelse, lænet på sin stok … ” Han var en rigtig troldmand, så? ” sagde den gamle mand , hans øjne på Voldemort. ” Dræbte mig, den ene gjorde … Du kæmper mod ham, dreng … ” ”
  • @Cartolin: Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår, hvad du siger. Jeg antager, at du støtter min kommentar og bekræfter, at tryllestaven, som Voldemort havde i begyndelsen af bog 4, er den samme, som han havde i slutningen af bog 4. Ikke sandt?

Svar

I henhold til JK Rowling,

Ormhale, desperat efter at curry favorisere, reddet det fra det sted, det var faldet, og bar det til ham. Jeg indrømmer, at det ville have været lidt af en bedrift for en rotte, men de er meget intelligente skabninger!

Kilde: Rowling “s transkription til webchat

Svar

Formentlig blev den genoprettet af en af hans tilhængere, sandsynligvis Malfoy – han havde trods alt et par af Voldemorts andre personlige ejendele.

Kommentarer

  • jeg husker de eneste to tilhængere han havde på det tidspunkt hvor ormhale og bartie jr. begge ville have haft svært ved at have tryllestaven så længe. alle de andre dødsspisere, der ikke var opmærksomme på hans nye stigning til magten.
  • Det kunne ikke ‘ t have været Malfoy, medmindre Wormtail stjal det … Måske Barty holdt det hjemme hos ham som en påmindelse?
  • @Pearsonartphoto Barty boede hos sin far under impirio (sp?) forbandelsen. det er muligt, at han og belatrix erhvervede tryllestaven efter pottemagerens død og skjulte den et eller andet sted, før de blev sendt til azkaban. bogen og filmen er ‘ ikke enige om barty hans frigivelse, men bogen angiver aldrig, hvad tryllestav Voldemort bruger, før han frigør barty.
  • Selvfølgelig er der ‘ er altid chancen for, at Voldy havde hentet sin tryllestav og gemt den et sted før bog 4. Han besiddede Quirrel i et stykke tid. En af de ting, han gjorde dengang, kunne have været at finde og gemme tryllestaven.
  • @Jeff: Men du tror, at ministeriet ikke ville ‘ ikke efterlade et ubeskyttet ønske om lægning rundt om. Hmmm …

Svar

Grundlæggende sås Voldemorts stav sidst på Godrics Hollow kl. det tidspunkt, hvor han døde. Voldemort fik sin tryllestav tilbage sommeren 1994, da Peter Pettigrew bragte tryllestaven med sig efter at have hentet den fra Godrics Hollow for at vinde sin fordel i bytte for beskyttelse.

Nedenfor har jeg udvidet ræsonnement, jeg har bag dette synspunkt såvel som at levere det materiale, som jeg baserede mit svar på. Jeg gav også et par grunde til, at jeg tror, at Voldemorts stav blev på Godrics Hollow, indtil den blev fundet år senere efter at Peter forlod for at finde Voldemort.

Det følgende er en tidslinje over vigtige begivenheder relateret til Peter, der bragte staven til Voldemort. Den viser også, hvornår de forskellige dødsfald fandt sted ved hjælp af Voldemorts stav.

  • 6. juni 1994: Peter flygtede fra Hogwarts (fange fra Azkaban side 452)
  • Cirka juni 1994: Peter fandt Voldemorts stav ved Godrics hule JK Rowling “Bloomsbury Live Chat Interview
  • Circa Sent i juni 1994: Peter bragte stav til Voldemort
  • Circa juli 1994: Peter fandt Bertha og bragte hende til Voldemort. Hun havde sin sind søgt og blev dræbt bagefter (ildboks side 9)
  • 19. august 1994: Frank Bryce døde (Goblet of Fire sider 11, 13-14)

Det største bevis for, da Voldemort havde sin tryllestav, er åndeskyggerne, der kom ud af hans tryllestav i den rækkefølge, de var dræbt i som følge af Priori Incantatem-effekten. Så vi ved, at rækkefølgen disse mennesker blev dræbt var: Cedric Diggory, Frank Bryce, Bertha Jorkins, Lily Potter og James Potter (Goblet of Fire Pages 429-432).

Åndeskyggerne, der vises fra Voldemorts stav, fortæller læseren, at Voldemort måtte have sin stav på det tidspunkt Potter blev dræbt, og at næste gang han havde sin tryllestav, var da Bertha Jorkins blev dræbt. Det betyder, at Voldemort skulle have haft sin tryllestav så langt tilbage som i juli 1994. Jeg tror ikke, at Voldemort havde sin tryllestav før det siden hans nederlag i 1981 blev reduceret til ” ren skygge og damp “. Voldemort fortalte Harry, at han kun har en form, når han deler et andet væsenes krop (Sorcerers Stone Page 236).

Alle dette får mig til at tro, at Voldemort fik sin tryllestav af Peter, efter at han flygtede fra Hogwarts og lokaliserede Voldemort i Albanien. En af grundene til, at jeg ikke tror, at Voldemort havde tryllestaven før dette punkt, er at han ikke syntes at bruge den, da vi så ham besidder Querril.


Dette fører til spørgsmålet om, hvordan Voldemort fik sin tryllestav tilbage, og hvor Peter fik den fra. Ideen, som jeg tror mest sandsynligt, er, at Peter gik til Godrics Hollow for at hente tryllestaven sommeren 1994.

Da ormhale undslap i slutningen af The Prisoners of Azkaban, ser vi, at han er ekstremt bange for, at Sirus og Remus ville dræbe ham. Jeg tror, det er grunden til, at Peter vælger at vende tilbage til Voldemort i stedet for at gemme sig igen. Peter ved imidlertid, at Voldemort ikke ville være glad for, at han gemte sig væk uden at gøre noget i så mange år. Dette gør jeg tror, at Peter ville ønske at bringe noget, som hans herre ville sætte pris på. I dette tilfælde Voldemorts stav.

Der er mange mulige steder, hvor Peter kunne have fundet staven. De steder, som jeg finder mest sandsynligt, er imidlertid i ministeriets opbevaring, et sted, hvor Peter skjulte tryllestaven, eller den kunne have været efterladt i Godrics Hollow.

For mig ministeriet of Magic føles som om det ville være for sikkert og muligvis også svært at finde det nøjagtige sted, tryllestaven kunne have været sikret. Hvad angår den anden mulighed for, at Peter skjulte Voldemorts stav; hovedårsagen til, at jeg tvivler på, at Peter skjulte Voldemorts stav, før han forsøgte at løbe, var at han sandsynligvis var for bange for at blive fanget af Sirus til at overveje, at Voldemorts stav måske ville være nyttigt senere.

Så dette efterlader Godrics Hollow som det sidste sted, jeg overvejede, at Voldemorts stav ville blive fundet. Normalt ville jeg ikke betragte dette som et logisk sted at finde Voldemorts stav, da jeg ville have troet, at ministeriet ville have fundet den.

Årsagen til, at jeg tror, det var stedet Peter fik staven fra skyldes et citat fra JK Rowling i et live chat-interview på Bloomsbury.com. Som du kan se nedenfor, siger JK Rowling, at Peter ” reddet [tryllestaven] fra stedet det var faldet og bar det til [Voldemort]. ” Dette får det til at lyde meget som om staven blev efterladt i Godrics Hollow efter Voldemort blev besejret og aldrig fundet før Peter kom og så for det 13 år senere.

Christiana: Hvordan fik Voldemort sin tryllestav tilbage, efter at han var i eksil?

JK Rowling: Ormhale, desperat efter at få karriere, reddet den fra det sted, den var faldet, og bar den til ham. Jeg indrømmer, at det ville have været lidt af en bedrift for en rotte, men de er meget intelligente skabninger!

accio-quote, J.K. Rowling og Live Chat, Bloomsbury.com, 30. juli 2007 (14.00-15.00 BST).

Kommentarer

  • Velkommen til SFF! Dette er et meget flot første svar, selvfølgelig, hvis alle de oplysninger, du har herinde, er relevante for spørgsmålet, ville det være bedst at fremlægge bevis for det også.

Svar

Jeg tror, det antydes som en af de ting, Wormtail gør for Voldemort, efter at de er genoprettet forenet mellem den tredje og fjerde bog, fordi Voldemort helt sikkert har tryllestaven i begyndelsen af den fjerde bog (kendt fra drømmen).

Svar

Dette er bare spekulation baseret på begivenhederne i bogen: Sidste gang, han havde en tryllestav mellem bog 1 og 4, var ved Potters”. Nogen fjernede den fra deres hus den aften. Jeg har en fornemmelse af, at Dumbledore ville har ønsket det, ville han ikke have ladet ministeriet få fat i det. Han havde bare brug for nogen til at få det til ham. Mit gæt er Hagrid (som vi allerede ved, at han var der for at få Harry) eller muligvis endda Snape (Hvis JKR havde til hensigt, at han skulle være der som han var i filmen, hun kunne have fået dem til at placere ham der til de scener). De ville begge have givet det til Dumbledore, som ville have holdt det skjult i almindeligt syn på Hogwarts, så på Voldemort “sr. eturn ville han have været i stand til at få det. (Han ville især have ønsket, at Voldemort skulle få den nøjagtige samme Phoenix-tryllestav, efter at Harry købte sin bror) Så jeg tror, at Wormtail, mens han vandrede gennem Hogwarts i løbet af Ron og hans brødres skoleår, fandt den og skjulte den et eller andet sted og indså, at han kunne bruge den til at få tilbage Voldemorts beskyttelse. Derefter tog han den til Voldemort, da han slap fri fra Ron.

Svar

Mange mennesker siger, at ormhale kunne have haft det de 14 år, eller måske har fået det senere … engang i midten …

Jeg er enig i, at nogen havde tryllestaven, og mulighederne var Wormtail og Barty Jr … (da resten af dem ikke engang vidste, at Voldemort levede) Men jeg tror du glemte en meget vigtig “karakter”, der hjalp Voldemort i begyndelsen af bog 4 …

Hvad nu hvis Hagrid tog Harry fra huset, Nagini kom ind og holdt tryllestaven, indtil den genstødte hans herre … da Voldemort angreb Harry for første gang, havde Voldemort alle horrocruxerne færdige.

Kommentarer

  • Voldemort stødte på Nagini i Albanien. Hun hængte ikke ‘ i Storbritannien og hentede tilfældige tryllestave.

Svar

Husk godt, Wormtail var Potterens hemmelige keeper, han var den, der fortalte Voldemort, hvor de w skjulte sig, så han var sandsynligvis på stedet, måske ikke i huset, men i nærheden. Han hørte sandsynligvis, hvad der skete, og gik ind for at tjekke det ud. Jeg gætter på, at han tog det dengang og lagde det et eller andet sted inden Sirious Black fangede ham.

Kommentarer

  • Har du noget bevis til støtte dette?
  • Hvad tilføjer dette svar, som andre ikke allerede har dækket?

Svar

Wormtail gav det tilbage til Voldemort, efter at Voldemort var genfødt. Da han fik sin tryllestav tilbage, kaldte hans første forretningsorden sine tilhængere gennem den mørke mærketatovering. Senere gav han Wormtail en ny hånd. Kilde: Fra hukommelsen til bogen.

Kommentarer

  • Sikker på at ‘ er der gav det tilbage til ham. Men du don ‘ ser ikke ud til at give noget svar på dette: ” Problemet er, det ser ud til, at hans tryllestav ikke er medtaget efter Potter ‘ s død indtil slutningen af bog 4. Hvad skete der med tryllestaven? ”

Svar

Jeg er helt enig med @dasons kommentar ; hvad der sker med tryllestaven efter Voldemort codswallops, er stadig et mysterium.
Vi kan gætte på, at Wormtail, Hagrid eller Snape måske har taget tryllestavene. Men ormhale havde travlt med at løbe væk fra scenen, han skabte en fiasko og fik Sirius til at gå til Azkaban, så jeg tror ikke, han måske havde taget tryllestaven dengang.
Hagrid og Snape var begge i dilemma, efter at Potters blev dræbt, så de har måske heller ikke tænkt på Voldemorts stav. Og selvom de ville have plukket sin stav, skulle der have været nogle, der nævner det i kapitlet “Drengen, der boede” fra bog 1, hvor Hagrid og Dumbledore mødes. for første gang efter angrebet.
Eller hvis Snape havde taget tryllestaven, skulle der “være blevet nævnt noget i kapitel” Prinsens hukommelse “fra bog 7, hvor der i pennen i Snapes-hukommelse er en scene når Snape løber for at se Dumbledore, efter at Lily er dræbt. Imidlertid er der i begge tilfælde intet lignende nævnt.

Den eneste mulighed, der derefter er tilbage, er, at Voldemort stadig havde visse beføjelser til at hente sin tryllestav. Fordi det også blev nævnt, at han besidde liget af andre dyr i Albaniens skov. Hvis dette krævede en slags magi, ville det betyde, at han stadig havde tryllestaven med sig, da han var i Albaniens skov.

Kommentarer

  • Dette svar er ikke ‘ t virkelig bakket op af fakta fra enten kanonen eller Jk rowling. Selvom dette kan være okay, når der ikke findes andre beviser, er der allerede et svar (se indlæg af ykombinator), der har et citat fra JK Rowling, der besvarer spørgsmålet. Hvis du har noget bevis, kan du citere, hvorfor Wormtail ikke var den, der fjernede tryllestaven fra scenen, vil jeg foreslå at redigere dit indlæg for at inkludere det. Ellers modsiges din logik af, hvad JK Rowling sagde.
  • Bruger du ‘ codswallop ‘ som et verbum? !? Næsten fristet til +1 for dette alene !!! Gandalf ‘ sFISTS har dog ret. Det accepterede svar har et JKR-citat, der modsiger dette svar.

Svar

Hagrid tog staven. Peter petigrew fandt derefter tryllestaven i hagrids hytte, mens han gemte sig for Sirius og returnerede den til Voldemort. Dette er den eneste forklaring, der svarer til de faktiske omstændigheder, som det er angivet i bøgerne. er Hagrid tilhænger af Voldemort?

Kommentarer

  • Dette giver ikke ‘ t meget mening, og er sandsynligvis ikke den mest logiske forklaring. Desuden, hvis du ‘ siger Pettigrew stjal Dark Lord ‘ s tryllestav fra Hagrid, hvorfor ville det betyde, at Hagrid måske understøtter Lord Voldemort?
  • Har du nogen kilde til dette? Eller er det bare spekulation?
  • Hvad betyder ‘ t giver mening? Hvem ellers kunne have hentet tryllestaven fra pottemagerens ‘ hus? Sikkert ville ministeriet have været på stedet kort efter Hagrid og Sirius … Mordvåbnet ville så være blevet fundet og taget af ministeriet, hvis det ikke blev hentet tidligere. Spørg så dig selv … hvorfor ville ormhale gemme sig ud i Hagrid ‘ s hytte …

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *